Slik effektiviserer man papirarbeidet i virksomheten

PIN

Hvis man teller hvor mange timer norske bedrifter bruker på papirarbeid, så er det nok mange. Kontrakter, regnskap, fakturaer, dokumentasjon, og andre papirer er bare en brøkdel av den papirmøllen som de fleste bedrifter er nødt til å forholde seg til. Disse skal leses, godkjennes og legges vekk på en sånn måte at man enkelt kan finne dem fram igjen, hvis det skulle oppstå et problem. En stor del av effektiviseringsarbeidet som vedrører papirarbeid, blir løst via digitalisering. Ved å digitalisere en mengde papirer, kan man både spare tid og plass. Som et eksempel så tilbyr Ibistic en rekke digitaliseringsløsninger til norske bedrifter, private så vel som offentlige. Utlegg og reiseregninger er et nødvendig, men tidkrevende stykke arbeide for de fleste ansatte. Ved å benytte seg av Ibistics løsninger, kan man automatisere hele prosessen, og spare både tid og penger. Mer info finner du her.

En moderne bedrift gir et godt inntrykk på kunden

De aller fleste bedrifter er avhengige av kunder for å kunne eksistere. I dagens kapitalistiske samfunn så er det ofte stor konkurranse om kundene, og det gjelder å gi et godt inntrykk. Alt fra digitale løsninger til moderne kontormøbler kan gi et positivt inntrykk på kundene. Et undervurdert rom i bedriften er ofte toalettet og badet. Et rent og moderne toalett gir et inntrykk av at bedriften har øye for de små detaljene. Et skittent og gammelt toalett kan ha den motsatte effekt. Man behøver faktisk ikke å renovere hele toalettet eller badet, for å gi det et løft. Ofte så holder det med å bytte ut vaskeservanten, speil, gi det et nytt strøk maling, og noen potteplanter. Nytt baderoms innredning behøver ikke å være kjedelig og umoderne for at det skal være fint heller. Noen lyse farger kan virkelig gi toalettet og badet et friskt pust som kunden legger merke til.